Як привабити читачів до лонгрідів? (Дослідження Американського інституту преси)

Яким має бути лонгрід, щоби він набрав більше переглядів та поширень у мережі? Як продовжити життя лонгрідів після публікації? Американський інститут преси (American Press Institute) опублікував дослідження про те, які мультимедійні елементи найкраще залучають читачів та як краще організувати промокампанію лонгрідів.
glasses1583164 960 720 18613

Лонгріди — тип матеріалів, що вимагає значних ресурсів, часу і зусиль із боку репортерів і фінансових інвестицій від самої редакції. До того ж потенційна аудиторія лонгрідів сама по собі обмежена, йдеться в дослідженні Американського інституту преси.

Террі Рупар (Terri Rupar), редактор національних цифрових проектів у Washington Post, пояснює це тим, що розлогі статті прочитають лише ті, хто зацікавлений у темі й готовий витратити час на читання, а не прийшов на сайт переглянути коротеньку заміткую.

Як залучити тиххто дочитає статтю до кінця? Один із можливих шляхів — використовувати один або кілька мультимедійних інструментів. Це можуть бути аудіоподкасти, відеокліпи, інтерактивні інфографіки тощо.

У 2012 році the New York Times опублікувала статтю «Снігопад: Лавина на Tunnel Creek» (Snowfall: The Avalanche at Tunnel Creek). Багато хто з читачів — і журналістів також — уперше побачив цілком інтерактивний матеріал. Анімовані карти показували глядачам дорогу в горах. Відео й фото розбавляли текст, а деякі фотографії були зверстані на ширину всієї сторінки. Ці елементи — деталі, які залучають читачів до тексту, заохочують грати з ним, вчитися в нього — є ключем до підтримання уваги читачів до лонгрідів.

Після публікації цього тексту кілька редакцій почали експериментувати з форматом розлогих статей. Як правило, це були великі та середні видання. Та насправді всі ньюзруми мають можливість створювати подібні матеріали.

Пол Чунг (Paul Cheung), директор інтерактивного й цифрового виробництва новин у Associated Press, радить у першу чергу визначитися з кількома питаннями: як історія на емоційному рівні апелює до читачів; чи отримують вони задоволення від цього тексту; чи спонукає він їх до дії; чи виникає в них емпатія.

Більшість інструментів для створення цікавих лонгрідів не вимагає досвіду програмування, спеціальних навичок чи навіть якихось витрат. Вони можуть, однак, зовсім по-іншому презентувати текст.

American Press Institute зазначає, що частка аудиторії, зацікавлена в розлогих формах, доволі суттєва.

Читачі проводять більше часу на веб-сторінках із лонгрідами. Це не дивно, адже розлогі розповіді за своєю природою вимагають більше часу для читання. Але вони також отримали мали переглядів та поширень, аніж інші статті. Утім, тут дані American Press Institute не можуть пояснити, чому саме так відбувається.

Зрештою, ніщо не замінить якісного репортажу. Але техніки його виконання та поширення мають еволюціонувати, щоби відповідати очікуванням користувачів від нових медіа. Мова про пошук новаторських підходів до створення публікацій.

Фотографії

Фото є важливою складовою. American Press Institute використовує «індекс залучення» для вимірювання всіх способів, у які читачі можуть взаємодіяти зі статтею. За даними інституту, матеріали з фотографіями в середньому отримують 113 пунктів за «індексом залучення». Матеріали без знімків — 99. Тексти, в яких було кілька фотографій, показали ще кращі результати: 138 пунктів.

Фотографії у лонгрідах — це не 100 % запорука успіху. Але значна його частина. Важливим фактором є не лише наявність ілюстрацій, але й те, як їх розміщено в тексті. Наприклад, слайд-шоу на початку розлогого тексту — невдале рішення. У лонгрідах фотографії мають бути частиною процесу оповідування, а не фактором, який відволікає.

Відео та аудіо

Мультимедійні елементи, які зробили найбільший прорив у залученні читачів, — це відео й аудіо. «Індекс залучення» виріс на 50 % у матеріалах, які містять відео або аудіо. За статистикою, користувачі лише на 7 % більше часу приділяють матеріалам, у яких є ці елементи. Річ у тому, що більше людей переглядають та поширюють ці матеріали. У середньому тексти з цими елементами були поширені майже 232 разів. Без цих елементів число поширень падає до 136 — різниця більш ніж на 70 %.

Графіка та інтерактивні елементи

Якщо журналісти в редакції володіють навичками програмування, ви можете створювати лонгріди, які не тільки мають інтерактивні елементи, але й самі є інтерактивними. Як приклад, можна розглянути матеріал Tampa Bay Times, що здобув Пулітцерівську премію. У ньому йдеться про роботу публічних шкіл в окрузі Пінеллас на заході штату Флорида. 84 % афроамериканських учнів початкової школи в цьому окрузі провалюють державні іспити. Із 67 округів у Флориді лише сім справляються ще гірше за Пінеллас. Редакція Tampa Bay Times на 23 інфографіках спробувала пояснити, чому так відбувається.

Адам Плейфорд (Adam Playford), директор із питань даних і цифрових рішень Tampa Bay Times, розповів, що здебільшого команда використовувала JavaScript, HTML і CSS — усі мови, які використовуються для розробки сторінок та їхніх інтерактивних елементів.

Якщо матеріалів для мультимедійних елементів майже немає?

Іноді у вас є хороша ідея для тексту, але немає можливості або доступу для того, щоби зробити фото. Або джерело статті — документи, які теж не дають великого простору для візуалізації. Або стаття розповідає про події, які відбулися 100 років тому, й архівних зображень не збереглося.

У такому разі можна використати мальовані ілюстрації, як цезробиловидання Los Angeles Times. У статтях із великим обсягом даних можна створити візуалізацію через різноманітні діаграми та графіки — прикладзнову від редакції Tampa Bay Times. Для цього навичок програмування не потрібно — є низка онлайн-інструментів, наприкладTableau PublicGoogle Fusion Tables,Chartbuilder,Silk.