Надрукувати
Категорія: Новини

    Обговорення літературно-музичного перформансу «Альберт, або найвища форма страти» стало гарним стартом тижня для тих, хто завітав увечері до «Гостиной Hub». Не тільки Юрій Андрухович, а й вокалістка Уляна Горбачевська, басист Марк Токар були присутні 24 лютого.

    В Одесі Юрій Андрухович і його колеги-друзі провели два насичені дні. Перед прем’єрним показом, що відбувся у вівторок, вони повідали історії власного знайомства, співпраці та нового проекту. Юрій Андрухович розповів як збірка «Кримінальний світ старого Львова» надихнула написати оповідання, що лягло в основу спектаклю. Письменник переказав зміст збіірки та висвітлив історію злочинця Альберта. Також Юрій Андрухович поділився власними планами видати книгу «про видатних нечестивців усіх часів». Вона складатиметься з ряду історій, однією з яких буде «Альберт або найвища форма страти». « У мене на сьогодні є 4 історії. І от я ще досі не знаю, на якій цифрі мені зупинитися. Якщо їх робити 7 - банальне число. Якщо робити 8 – нічого нікому не каже. 9  - потрійна тріада. 10 – ще банальніше. 11 - у мене вже було. 12 – дюжина. 13 – можливо, було б цікаво, але аж 13 оповідань я просто не напишу: не назбираю стількох головних персонажів», -  пожартував Юрій Андрухович.

    Уляна Горбачевська та Марк Токар висловили свої відчуття стосовно дійства. Співачка, перш за все, сказала, що читала оповідання перед знайомством з Юрієм. Фінал твору переконав її долучитися до проекту, ця «світла крапка» показала що саме вона повинна робити. Жінка наголосила на тому, що «Альберт, або найвища форма страти» - не заформатована річ, «не секонд-хенд». Марк Токар, навпаки, згадав як налякав його текст історії Альберта: «Це ужас був. Шок. Як це обіграти? Що робити?.. Складний матеріал». Проте він зазначив, що Юрій Андрухович пише досить музично.

    Письменник не забув сказати про теперішню ситуацію в Україні: « Тур вималювався в останні дні жовтня. Ми шукали оновлену форму. Потім дожили до грудня, до революційних подій. Почалася ломка: чи зможемо ми, чи буде публіка, чи знайдемо душевний баланс? Нашим мотивом стала форма опору: все-таки робити своє, коли тебе хочуть зупинити. Також ми зауважили, що «Альберт, або найвища форма страти» сприймається актуально через те, що підіймає вічні питання: добра і зла, продажності душі, протистояння білого і чорного».


Наталка Касяненко